Begotten

Fél éve bukkantam rá a Begotten nevű filmre Youtube-on, miután egy számnak az amatőr klipesítését láttam, mely a film jeleneteit használta fel. Iszonyat durvának tűnt, szóval az angol Wikipedián elolvastam, hogy mit írnak róla, és nagyon felkeltette az érdeklődésemet.

„The film was shot on black and white reversal film, and then every frame was rephotographed for the look that is seen. The only colors are black and white. There are no half-tones. This is intended to add to the eerie atmosphere of the movie, as sometimes the viewer cannot always exactly make out what it is being shown, but can still infer a sense of suffering.”

Az igen.

Gyerekkoromban gyakran néztem meghökkentő, extrém, horrorisztikus dolgok után, mert szimplán érdekeltek. Szóval puszta érdekesség gyanánt letorrenteztem a filmet, de kizárólag olyan napon akartam megnézni, amikor nem gáz, ha valami likvidálja az életkedvemet 😀

A film dióhéjban erről szól:

A saját magát kibelező „Isten” hullájából megszületik az „Anya Természet”, ami aztán leszüli a „Föld Fiát”, és magára hagyja, ahol csuklyás alakok rátalálnak és elhurcolják…

Hét hónapig halasztgattam a megnézését, és ma játszotta le a Bsplayer.

Kb. azt láttam, amire számítottam. Hangulatra egyszerre depresszív és érdekes, és sose láttam még ilyen filmet életemben. Az erőszakos jelenetekre már számítottam, szóval nem okoztak nagyobb meglepetést. Néhány jelenet túlságosan el volt nyújtva, kevésbé elérve azon hatásukat, amit a rendező véleményem szerint akart volna. Beszéd nincs, a zene is minimális, ciripelések, jajgatások-óbégatások vannak, amik jól passzolnak az aktuális megmagyarázhatatlan eseményekhez 😀 Aki nem tudja előre máshonnan, hogy az elején a magát lehentelő alak “Isten”, illetve a leszületett férfi a “Föld Fia”, az elég nehezen találja meg a film mondanivalóját a film nézése közben, mivel csak a film végén a stáblistán olvashatjuk a szereplők neveit (már akikét). Bár a film tele van miértekkel, mégis éreztem, hogy úgy kerek, ahogy.
Nem nevezném horrorfilmnek, sokkal inkább valami hátborzongató teremtéstörténetnek. Sajnos akkor érte volna el a teljes hatását nálam, ha nem szarozok vele 7 hónapot, de talán ez nem is baj.

Azt vártam, hogy olyan szinten letaglóz, mint a Requiem for a Dream, de szerencsére nem.

Ajánlom azoknak, akik egy érdekes, ugyanakkor elég depresszív és hánytató filmet akarnak nézni, nem féltve aznapi hangulatukat 😀

Rotten Tomatoes százalék: 67%
Szerintem: 80%

Linkek:
IMDb oldal

~ by vlcris on 2010/05/01.

Leave a comment