Dead Space

Vietnámban voltam eltávon a családommal, amikor eldöntöttem a  kezdeti szkepticizmusom dacára, hogy letöltöm a Dead Space nevű survival horror-akciójátékot. Amik felkeltették az érdeklődésemet: 1. a game survival horror, nem pedig tömény akció (ahogy azt eleinte hittem), 2. nincs benne HUD (a felület ami általában kiírja a hátralévő életpontot, töltényt, térképet szimulál stb), 3. horrorral akartam játszani, szóval minden okom megvolt rá, hogy letöltsem 😀 Rideg is, sci-fi is, egyediségben is bő…

A játék főszereplője Isaac Clarke, egy gépész. A survival horrorok egyik fő határozója az, hogy a főszereplő legyen gyenge, legyen beszaratható, hogy a játékos is azonosuljon ezzel. Tehát gépész, nem háborús veterán, nem gyúknukem, nem katona, csak egy fizikai munkás. Ami különösen tetszik benne, az a sisakja. Jobb nem is lehetett volna (a DS2-ben szarabb is lesz).

A történet szerint a USG Ishimura nevű hajó vészjelzést küldött, mert a legénység javát lehentelte a Necromorph névre hallgató alienszerű populáció. Az egész játék a hajón játszódik. Az Ishimura minden zugában éreztetik a játékossal, hogy ott minden zajlott, csak kedves dolgok nem.

A szörnyek undorítóak, némelyik meglehetősen félelmetes, és nem tucatjával támadnak Isaac-re, max ötös-hatos csoportokban, de azt is inkább a későbbi stádiumokban. Isaac haláljelenetei általában brutális 3-15 másodperces alkotások. Vannak egyszerű végtagszóró mutatványok, de vannak nagyon aljadék/szadista killek is 😀

A fegyverek leginkább improvizált szerszámok, ami még egy egyedi pont. Kb. úgy funkcionálnak, mint egy rendes pisztoly/fűrész/gránátvető más gamekben, de külsőleg csak szerszámok 🙂

A Dead Space a sztori előrehaladtával állandóan kíváncsivá tett, és ez volt az örökös motiváció, hogy tovább játsszak. Mi történt a hajón? A túlélők miért azok, akik? Mindig megválaszolásért könyörgtek a kérdések, és meg is lettek válaszolva a játék végére. Nem igazán maradt elvarratlan szál.

Hátrányként említem meg, hogy bár sokszor elég egyértelműen kapjuk a küldetéseket, és indulunk neki, hogy kiderítsük a történteket, gyakran kapunk töltelékmissziókat, mint pl. “elromlott az oxigénellátás, menjünk és javítsuk meg, vagy egy iszonyat mérgesgáz kezdett el terjedni az Ishimurán, és azt is hárítsuk el…” amik igencsak szemben állnak olyan küldetésekkel, hogy például állítsuk vissza a központi vezérlését a hajónak.

Összességében egy nagyon pöpec és addiktív darabhoz volt szerencsém, a horrorjáték titulushoz méltó gyöngyszemet adott ki az Electronic Arts 2008-ban. Várom a folytatást! … PC-re is! -_-

Linkek:
Hivatalos oldal
Dead Space Wiki

~ by vlcris on 2010/04/29.

3 Responses to “Dead Space”

  1. Miért is nem dolgozol még valamelyik gamer újságnál? 😀 Elég tetszetős dumáid vannak. 🙂

  2. thanks, papa 🙂 😀

  3. énis ezt mondtam! 😀

Leave a comment